hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| گردشگری روستایی در استان فارس ورشکسته است

فارس| گردشگری روستایی در استان فارس ورشکسته است

‌مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: از 46 روستایی که به‌عنوان روستای هدف گردشگری در فارس تعیین‌شده، قریب به 30 روستا ظرفیت‌های لازم را ندارد.

سید کمال پاک‌فطرت گفت: در حالی‌ بسیاری از روستاهای دارای ظرفیت و جاذبه گردشگری در فهرست 46 روستای هدف گردشگری فارس جای نگرفته که 30 مورد از روستاهای قرارگرفته در این فهرست، فاقد ظرفیت‌های لازم برای گردشگری است.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه گردشگری روستایی در این استان، ورشکسته است و باید با راهکارهای قابل‌دسترس از این وضعیت خارج شود، تأکید کرد: همان‌گونه که بارها از دهیاران خواسته‌ایم، برای رشد و اعتلای گردشگری در حوزه روستایی باید به دنبال نگاه فرا استانی بود و از نگاه کوتاه‌مدت پرهیز کرد.

او ضمن تأکید بر اهمیت مقوله گردشگری در راستای رونق اقتصادی روستاها و ممانعت از مهاجرت روستائیان، گفت: باید گردشگری روستایی را از حالت منفعل و ورشکسته فعلی خارج کنیم زیرا در حوزه گردشگری روستایی به دلیل کم‌توجهی متولیان مربوطه بسیار ضعیف هستیم.

پاک‌فطرت یکی از اقدامات را تشکیل کارگروه گردشگری روستایی با عضویت دهیاران عنوان و اضافه کرد: این اقدام یکی از برنامه‌های دفتر امور روستایی برای معرفی و تقویت روستاهای دارای ظرفیت گردشگری است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس عملکرد این کارگروه را هم‌راستا با انجمن گردشگری روستایی دانست و گفت: تشکیل کارگروه‌های مختلف روستایی برای افزایش توان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دهیاران است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد